sobota, 10 października 2015

32# Kwiatuszki z cukinii ;)

W zeszłym tygodniu zaczynały się przymrozki a w moim ogródku zostało jeszcze kilka małych cukinii, które nie zdążyły by już urosnąć a za razem nie miały jeszcze twardych gniazd nasiennych. Po obraniu ze skórki i rozkrojeniu postanowiłam foremkami do pierników powycinać kwiatuszki które świetnie sprawdzą się do ciast z galaretką. ;) Ja jak to ja muszę robić eksperymenty kulinarne wiec postanowiłam  zabarwić zalewę barwnikiem spożywczym. :)

Potrzebne będą:
- młoda cukinia
- cukier ok 1 szklanka na 1 litr wody
- maleńkie foremki do pierników
- barwniki spożywcze w proszku o dowolnych kolorach

 1. Cukinię obieramy ze skórki (ja obieram obieraczką do ziemniaków). Kroimy na cienkie plasterki i wykrawamy wybrane wzory.
2. Skrawki wrzucamy do oddzielnej miski. Możemy je wykorzystać np. na leczo lub dżem.
3. Cukinię przekładamy do małych słoiczków i robimy zlewę. Na każdy litr wody dajemy niecałą szklankę cukru i gotujemy, aż cukier się rozpuści. Wyłączamy palnik i dodajemy odrobinę barwnika spożywczego. Dodajemy go tyle aby kolor nas zadawalał. Pasteryzujemy ok 10 min.

Już następnego dnia cukinia ma ładny kolor. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz