niedziela, 4 stycznia 2015

8# Tiramisu.!

Niedawno w promocji widziałam serki mascarpone. Postanowiłam je kupić i zrobić tiramisu. Wyszło genialne. Już wcześniej robiłam ten przysmak jednak nie było to takie niebo w gębie gdy mascarpone zastępowałam serkiem homogenizowanym w wiaderku do serników.
Nie przerażajcie się (tak jak ja) widokiem surowych żółtek w przepisie.


Składniki:
- 6 żółtek
- 6 czubatych łyżek cukru pudru
- 500 g serka mascarpone
- kieliszek żubrówki złotej
- 1 opakowanie okrągłych biszkoptów
- 1,5 szklanki mocnej kawy
- słodkie kakao
- 2 łyżki żelatyny
- 4 banany
- truskawki lub inne sezonowe owoce do ozdoby ;)

1. Żółtka utrzeć z cukrem na gładką masę. Stopniowo dodawać serek.
2. Żelatynę rozpuścić i dodać do masy. Miksować jeszcze 5 min.
3. Kawę połączyć z alkoholem.
4. Banany zmiksować na jednolita masę.
5. Warstwę masy serkowej wyłożyć na dno.
6. Biszkopt nasączamy w kawie i kładziemy na wierzch.
7. Nakładamy warstwę bananów.
8. Posypujemy kakao.
9. Kładziemy kolejny nasączony biszkopt.
10. Wylewamy ostatnia warstwę masy serkowej i wstawiamy do lodówki na przynajmniej 2 godziny.
11. przed podaniem posypujemy kakao lub przybieramy sezonowymi owocami ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz